Om du är
beställare av grupplicens för din organisation kommer du åt funktionaliteten
Adminpanel för huvudmän. När du har loggat in i den klickar du på
Lärarkonton för att visa alla registrerade lärare inom organisationen.
Välj den skola vars lärarkonton du vill administrera i listan med skolor.
I den här vyn kan du göra följande:
- Bjuda in lärare till KM
- Tilldela administratörsbehörighet till lärare samt ta bort administratörsrättigheter
- Uppdatera lärares namn och e-postadress
- Ge lärare tillgång till fler ämnen
- Ange en tidsperiod då lärare ska ha tillgång till KM (kan vara hjälpsamt för t.ex. VFU-studenter)
- Ta bort lärare från en skola
Bjuda in lärare till KMKlicka på den gröna knappen
Bjud in lärare. Mata in lörarens namn och e-postadress och klicka på
Skicka. En inbjudan till KM skickas till läraren i fråga.
Tilldela administratörsbehörighet till lärare
Klicka på de tre prickarna längst till höger om lärarens namn och därefter på
Gör till administratör.
.
Alla lärare som har administratörsbehörighet har en ikon vid sidan av sitt namn
För att ta bort administratörsbehörighet från en lärare, klicka på de tre prickarna längst till höger om lärarens namn och därefter på
Ta bort adminrättigheter.
Redigera lärares namn, e-postadress, ämnen samt slutdatumKlicka på de tre prickarna längst till höger om lärarens namn och därefter på
Redigera.
I Redigera-fönstret går det att uppdatera en lärares namn, e-postadress och ämnen. Det går även att ange ett slutdatum då lärarens tillgång till KM ska upphöra.
Ta bort lärare från en skolaKlicka på de tre prickarna längst till höger om lärarens namn och därefter på
Ta bort från skolan.